سلام دختر گلم

این هفته از روز دوشنبه ظهر که تعطیل بود (وفات امام صادق) به انتخاب مامانت رفتیم مشهد و دیروز، پنجشنبه، برگشتیم. به حساب هتل ها میشود 3 شب و 4 روز. اول خلاصه سفر را برایت میگویم و بعد هم چند نکته و البته فکر کنم باید چند تا نامه مستقل هم در مورد بعضی مطالبش برایت بنویسم.

خلاصه صفر:روز اول ظهر که رسیدیم هتل، بعد از ظهرش اول رفتیم زیارت و بعد هم رفتیم باغ وحش وکیل آباد مشهد. روز دوم صبح ، مامان تو را برد که از استخر هتل استفاده کنی و عصر هم رفتیم "کوه سنگی" و در برگشت هم سری به بازار "زیست خاور" زدیم. روز سوم هم صبح رفتیم خرید از مرکز خرید "الماس شرق" و عصر هم رفتیم "چالی دره" و شب هم مهمان دوستم آقا بهداد بودیم تا نصفه شب که برگشتیم هتل و خوابیدیم. روز آخر هم حدود ظهر رفتیم طرقبه و مرکز خرید "ویلاژ توریست" و ناهار خوردیم و رفتیم فرودگاه که پروازمان حدود 2 ساعت تاخیر داشت و شب حدود 8 بود که رسیدیم تهران.

اهمیت محل هتل: هتل ما "هتل عماد" بود ، 4 ستاره؛ هتل تمیز و خوبی بود اما مشکل اصلی اش که نمیدانستیم این بود که در قدیمی ترین محله های مشهد واقع شده بود، یعنی نزدیک حرم. این نزدیک حرم بودن به معنی شلوغی وحشتناک کوچه های بسیار باریک و تنگ قدیمی بافت قدیمی شهر است که فقط به درد کسانی میخورد که مثلا روزی 2 بار میخواهند بروند حرم والا اگر بخواهند بیشتر به مناطق توریستی مشهد بروند این بدترین انتخاب است هم از نظر اینکه اصلا دور و بر هتل محلی نیست که بشود رفت و مقداری قدم زد (از بس که شلوغ است چون اطراف حرم پر است از زائر سرا و مهمان پذیرهای بسیار ارزان قیمت که افراد متناسب خودش را جذب میکند و مسائل خاص خودش را دارد) و هم اینکه به دلیل مسافت زیاد تا مناطق توریستی و خرید ، کرایه تاکسی زیاد میشود و ....در این چند روز ما 173000 تومان کرایه تاکسی دادیم البته همه اش دربستی بود.

کرایه تاکسی طبق تاکسیمتر: شاید مشهد تنها شهری در ایران باشد که همه تاکسی هایش طبق تاکسی متر کار میکنند و تخلف از آن خیلی کم است. حتی ما در برگشت از خانه دوستم در نیمه شب که آژانس گرفتیم، تاکسیمتر را روشن کرد و طبق همان کرایه را حساب کرد هرچند در مسیر فرودگاه به هتل ، راننده تاکسی بیشتر گرفت و بهانه اش هم شلوغ بودن مسیر و داشتن بار و ... بود که (طبق گفته دوستم) اگر کد تاکسی اش را برمیداشتم و به تاکسی رانی تلفن میکردم، حتما پیگیری میکردند و تنبیه میشد.

مراکز خرید مشهد: ما در این سفر چند تا از معروفترین مراکز خرید را رفتیم که واقعا مراکز خرید مدرن و شیکی بودند: از همه بزرگتر ، الماس شرق بود که به گفته راننده مان، سپاه پاسداران ساخته بود و طبقه بالایش هم یک شهربازی به سبک "سرزمین عجایب" تهران ساخته بودند و آنجا کلی بازی کردی. از نظر قیمت البته خیلی قیمتهایشان با تهران فرقی نمیکند ولی اینکه شیک و تمیز است و همه جور مغازه ای هم هست، برای خرید خوب است.

مراکز تفریحی مشهد: بیشتر مراکز تفریحی مشهد در حاشیه شهر و یا خارج از آن هستند که معروفترین آنها طرقبه، شاندیز، کوه سنگی، باغ وحش و چالی دره است که ما بجز شاندیز بقیه را رفتیم. شاندیز هم به دلیل این نرفتیم که دوستم میگفت از نظر شهر بودن خیلی پایین تر از طرقبه است و ضمنا بیشترین شهرت و دلیل رفتن توریستها به این دو مکان ، خوردن کباب شیشلیک است که تفاوت زیادی با هم ندارند و ضمنا طرقبه خیلی نزدیک تر است و بازارهای خوبی هم دارد. برای من و مامانت جالب بود که باغ وحش وکیل آباد مشهد از باغ وحش تهران هم کاملتر بود. یک جانور نیمه شیر و نیمه ببر هم دیدیم به نام "تایگون" (پدر ببر و مادر شیر) . در چالی دره هم قایق سواری کردیم که البته مادرت نیامد و من و تو قایق موتوری سوار شدیم. کوه سنگی هم جالب بود، کوهی که به قول راننده مان اما رضا در آنجا دیزی خورده است و به همین دلیل مردم از آنجا دیزی سنگی میخرند و معتقدند که تبرک است! در قسمت بازیهای کو سنگی هم وسیله مدرنی بود که در تهران هم ندیده بودم، یک مجموعه طناب، تشکیل شده از سیم بکسل داخل الیاف پارچه ای که به شکل تار عنکبوت بود و بچه ها از آن بالا میرفتند و بازی میکردند.

در کل سفر خوبی بود ، خصوصا برای مامانت که تا به حال به مشهد نرفته بود.

به تو هم کلی خوش گذشت و تقریبا هر آتیشی که میخواستی سوزاندی.